Palautus
Kuluttajansuojalain mukaisesti koti- ja etämyynnissä ostajalla on oikeus peruuttaa ostoksensa 14 päivän kuluessa siitä, kun hän on saanut sekä tuotteen että tilausvahvistuksen. Tuotteeseen voi siis tutustua 14 päivän ajan tuotteen vastaanottamisesta sekä varmistua näin ostopäätöksestä. Ellei tuote vastaa odotuksia, tuotteen voi vaihtaa tai palauttaa sen 14 päivän kuluessa. Vaihdettavan tai palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen.
Kuluttajansuoja velvoittaa ostajaa ilmoittamaan tuotteen palauttamisesta myyjälle ennen palautusta. Peruutusaika lasketaan siitä päivästä lähtien, kun asiakas on vastaanottanut näistä myöhemmin saapuvan. Huomaathan, että tavaraa ei kuitenkaan saa ottaa käyttöön. Siksi onkin tärkeää varmistaa jo etukäteen, että tuote on tarkoitukseen soveltuva. Yhteensopimattomuusongelmista asiakas kantaa itse vastuun. Pisla Oy ei ota vastuuta esimerkiksi mahdollisista yhteensopivuusongelmista jo olemassa olevien muiden tuotteiden tai komponenttien kanssa.
Palautusoikeus raukeaa, ellei kauppaa ole peruttu määräajassa tai mikäli palautettava tuote ei ole moitteettomassa kunnossa. Suojapakkauksen, -teipin, -tarran tai -sinetin poistaminen johtaa palautusoikeuden raukeamiseen. Asiakkaan palautusoikeuteen pätevät kaikki kuluttajansuojalain 6. luvun rajoitukset.
Etämyynnissä ei ole kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti peruuttamisoikeutta, mikäli ostettu tuote on valmistettu tai muunneltu asiakkaan toiveiden mukaan ns. mittatilaustyönä eikä sitä voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota.
Asiakaspalautukset
Palautus tulee tehdä Pislan asiakaspalvelusta pyydettävällä lomakkeella. Palautuslomakkeen ja -ohjeet voi tilata Pislan asiakaspalvelusta sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@pisla.fi tai aukioloaikoina puhelinnumerosta 010-8432 111.
Asiakas on velvollinen omalla kustannuksellaan palauttamaan tuotteen myyjälle valitsemallaan kuriiripalvelulla. Palautustapauksissa myyjä on velvollinen palauttamaan mahdolliset toimituskulut normaalihintaisen toimituskulun mukaan. Asiakkaan erityistoiveena tehdyt pikalähetykset ja kotiinkuljetukset korvataan peruspakettihinnan mukaan.
Vaihtojen ja palautusten käsittely kestää noin 1–3 viikkoa. Palautus hyvitetään samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa. Mikäli saamasi tuote on rikki tai viallinen tai olet saanut väärän tuotteen keräilyvirheenä, voit lähettää sen asiakaspalautuksena varastollemme tutkittavaksi. Pisla maksaa palautuksesta aiheutuvan toimituskulun.
Postin sopimusnumero asiakaspalautuksille on 601994
Matkahuollon sopimusnumero asiakaspalautuksille on 9508859
Lunastamattomat lähetykset
Pisla Oy:llä on kuluttajansuojalain (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25§) mukaan oikeus korvaukseen niistä erityisistä kustannuksista, joita on aiheutunut sopimuksen tekemisestä ja täyttämisestä. Lunastamaton posti- tai pakettilähetys ei ole kuluttajansuojalain mukainen asiallinen peruutus. Tästä johtuen Pisla Oy on oikeutettu korvaukseen postin lähetyskustannuksista. Pisla Oy laskuttaa asiakkaalta kirjeen / paketin lähetyshinnan sekä muut lunastamattomaan lähetykseen liittyvät lähetyskustannukset. Pisla Oy pidättää myös oikeuden kieltäytyä lähettämästä toimituksia asiakkaille, jotka eivät ole noutaneet aikaisempia tilauksiaan koskien Muurikka.fi verkkokauppaa.
Takuu ja hyvitykset
Takuuaika on mainittu tuotteen kuvaustiedoissa sekä tilausvahvistuksessa ja / tai -kuitissa. Kaikilla myymillämme tuotteilla on vähintään 14 vuorokauden takuu. Takuuaika ei ole riippuvainen tuotteen varsinaisesta käyttöönottopäivästä, vaan se lasketaan kalenteripäivissä ostohetkestä lukien.
Mahdolliset takuupalautukset tulee toimittaa Postin tai Matkahuollon kautta asiakaspalautuksena samalla tavoin tai vastaavasti pakattuna kuin alkuperäinen lähetys. Takuu raukeaa, mikäli tuote vaurioituu postissa lähettäjän huolimattomuuden vuoksi. Lähetyksessä tulee olla mukana alkuperäinen ostokuitti tai kopio siitä ja vikaseloste. Ohjeita ja asiakaspalautussopimusnumeron takuupalautuksia varten voi tilata asiakaspalvelustamme sähköpostitse tai aukioloaikoina puhelimitse.
Mikäli tuotteessa ei ole vikaa, perimme 20 euron tarkastusmaksun. Myös selvästi virheellisten tai aiheettomien palautusten osalta pidätämme oikeuden periä kohtuullisen tarkastusmaksun. Asiakaspalautussopimuksen perusteella Pisla Oy maksaa postikulut takuupalautusten osalta kumpaankin suuntaan. Emme lunasta matkahuoltoon tai postiin postiennakolla lähetettyjä lähetyksiä.
Jos tuotteessa on kuluttajansuojalain tarkoittama virhe, ostajalla on oikeus hyvitykseen. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan virheen tai vaihtamaan tuotteen virheettömään tai vastaavaan toiseen tuotteeseen. Toissijaisesti voimme harkita virheen hyvittämistä hinnanalennuksella. Kaupan purku on vasta viimeinen vaihtoehto. Sovitut hyvitykset maksetaan aina tilisiirtona mahdollisimman pian ja kuitenkin 30 päivän kuluessa kaupan purkamisesta. Hyvityksiä ei makseta käteisellä.
Käyttöohjeet ja tuotetuki
Ellei toisin mainita, myymäläpakattujen tuotteiden mukana toimitetaan käyttöohjeet. Myymämme tuotteet ovat osin erikoistuotteita ja niiden asentajien oletetaan olevan ammattitaitoisia. Mikäli asiakas on epävarma laitteen asennuksesta, tulee hänen tästä mainita ostohetkellä. Tarjoamme tuotetukea kaikille myymillemme tuotteille.
Reklamaatiot
Kaikki toimitukseen liittyvät reklamaatiot tulee lähettää seitsemän (7) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Reklamaation voi lähettää asiakaspalvelustamme saatavalla palautelomakkeella sähköisesti tai kirjallisesti.
Asiakaspalvelun yhteystiedot
asiakaspalvelu@pisla.fi
Pisla Oy
Pisla asiakaspalvelu
Teollisuustie 6-8
44500 VIITASAARI
Tietosuoja
HENKILÖTIETOLAIN (523/99) 10 §:n MUKAINEN REKISTERISELOSTE
Rekisterinpitäjä:
Pisla Oy, Teollisuustie 6-8, 44500 Viitasaari. Y-tunnus: 1934519-9.
Rekisteriä hoitava henkilö:
Sinikka Lindlöf, sinikka.lindlof@pisla.fi.
Rekisterin nimi:
Pisla Shop asiakasrekisteri.
Rekisterin käyttötarkoitus:
Rekisteriä käytetään ainoastaan Pislan ja asiakkaan välisen asiakassuhteen hoitoon ja ylläpitoon. Rekisterin tietoja voidaan käyttää suoramarkkinointiin, ellei asiakas ole tätä kieltänyt.
Rekisterin tietosisältö:
Asiakkaan perustiedot: sukunimi, etunimi, jakeluosoite, postinumero, postitoimipaikka, koti- ja/tai matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Rekisteriin tallennetaan asiakkaan antama lupa lähettää Pisla-konsernin markkinointiviestintää sähköpostitse tai matkapuhelimeen.
Asiakkaan ostoihin liittyvät tiedot: Pisla Oy noudattaa vaitiolovelvollisuutta. Yksittäistä asiakasta koskevat tiedot ilmoitetaan ainoastaan lakiin perustuvan ilmoitusvelvollisuuden johdosta, joko asiakkaan omasta tai viranomaisen pyynnöstä.
Kaikkiin edellä esitettyihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet käsitellään ensisijaisesti osapuolten kesken ja äärimmäisessä tilanteessa oikeusteitse Jyväskylän käräjäoikeudessa.